onsdag 28. april 2010

Blåskjelldebut


Oi. Dette gjekk fort! Eg har laga blåskjell for første gong. Eg fann ein pakke med ferdigdampa skjell frå Lofoten i frysedisken og gjorde omtrent som det stod på pakken:

2 fedd kvitløk
1 finhakka sjalottløk
1 ss smør
1 dl kvitkvin
500 g dampa blåskjell
1 dl matfløyte

Surra kvitløk og løk i smør på middels varme til løken var mjuk. Hadde i kvitvin og blåskjell, sette på lokk, rista kraftig på kjelen, og kokte opp. Så silte eg krafta over i ein anna kjele, hadde i fløyten og kokte opp - medan eg heldt blåskjella varme under lokk i den første kasserollen. Hadde krafta over skjella og - ferdig!


Det vart godt. Men blåskjella var for salte. Det er vel ikkje stort eg kan gjere med det? Høyrer de Lofoten, de må ha mindre salt i krafta når de dampar skjella. Takk. 

Det var uansett verdt å prøve, og no som eg har prøvd, så skal eg då tørre prøve med skjell som ikkje er dampa på førehand også. Om eg finn. Eg fekk forresten mykje kraft til overs; den skal bli fiskesuppe - nam-nam!

Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Ferdigdampete skjell? Høres veldig spesielt ut, Åsa! Kan trøste deg med at det ikke er noen sak å lage ferske blåskjell, og det er helt fantastisk:D

    SvarSlett
  2. Tja, er det eigentleg meir spesielt enn ferdigpillede reker og hermetiske asparges? Her må ein visst dykke sjølv om ein skal få tak i ferske blåskjell. Har heller ikkje sett frosne som ikkje har vore dampa. Men dykking er visst artig, så... ;-)) Einig - det er sinnsykt godt - eg vel ofte det når eg et ute. Dei brukar ha veldig gode blåskjell der nede på Kristiania Torg - kva heiter det no igjen - Celsius?

    SvarSlett
  3. du - bor ikkje du i Bø? Kan ikkje du bære gå utførr stuvæggen og plokk skjell? :)
    Di e go i Bø - har smakt!

    Men husk blåskjellvarsel først ;)

    SvarSlett
  4. Ferske blåskjell får vi jo til og med kjøpt på Coop og ICA på Fauske, det! Kjempegodt - og kjempeenkelt. På en restaurant vi jobba, laga vi dem omtrent slik:

    Blåskjellene skylles i kaldt vann. De som ikke er lukket og ikke lukker seg når du kakker dem litt mot kjøkkenbenken, kastes.

    Finhakket sjalottløk og hvitløk freses i olivenolje. Ha i blåskjell og noen dl hvitvin (tørr). Damp til skjellene har åpnet seg (de som ikke åpna seg, skal du bare kaste).

    At dette er godt, vet jeg - for da vi serverte blåskjell på restauranten, spiste jeg så mye at jeg fikk allergi. Jeg greier ikke helt å bestemme meg for om det var det var verdt det eller ikke ...

    SvarSlett