søndag 27. desember 2009

Vaniljeis

2,5 dl fløyte
2,5 dl H-mjølk
1 vaniljestang
5 eggeplommar
100 g sukker

Del vaniljestanga på langs, skrap ut frøa og ha det i ein kjele med mjølk og fløyte - ta med vaniljestanga også. Kok opp blandinga. Set til side. Visp saman egg og sukker, det treng ikkje bli heilt til eggedosis. Ta vaniljestanga ut av fløyteblandinga. (Ikkje hiv den! Skyll den og legg den på ein tallerken til tørk. Vi skal lage vaniljesukker av den.)

Kvell fløyteblandinga over eggeblandinga. Visp saman, ha tilbake i kjelen. Og det er no det er om å ha tolmod. Blandinga skal varmast opp, på medium varme medan du rører, til 80 grader. Ikkje meir; då koagulerer egget. Ikkje mindre; då blir ikkje konsistensen på isen så bra. (Eg har med andre ord prøvd begge delar...) Eg finn ut at eg har best kontroll i ein liten tjukkbotna kjele på den minste plata på komfyren. Det brukar å stå i slike oppskrifter at når kremen festar seg på baksida av ei treskei, så er han ferdig. Avkjøl den ferdige vaniljekremen - først i romtemperatur, så i kjøleskap. Kjør deretter i ismaskin.




Velbekomme!

PS. Når eg veit at eg ikkje skal bruke resten av fløyten til noko anna, så brukar eg heile pakken og tilsvarande mindre mjølk.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar